Неділя, 28.04.2024, 00:29
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2014 » Червень » 15 » Звіт завідувача про роботу закладу у 2013-2014 навчальному році
13:03
Звіт завідувача про роботу закладу у 2013-2014 навчальному році

Я, Угрин Тетяна Ростиславівна, 1968 р.н., освіта вища педагогічна, загальний стаж роботи 29 років, з 2002 року – очолюю колектив Острозького дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №2 «Веселка».

Керівництво роботою дошкільного закладу здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Колективного договору, Статуту та річного плану навчально-виховної роботи дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №2 «Веселка».

          Я, як завідувач, забезпечую:

 - реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;

 - дію від імені закладу, представляю його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах та громадських організаціях;

- у межах своєї компетенції видаю накази, обов’язкові для виконання працівниками закладу;

 - приймаю на роботу та звільняю з посади працівників закладу при потребі;

 - є розпорядником бюджетних коштів дошкільного закладу, укладаю договори.        

Навчально-виховна робота у закладі спрямована на виконання Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Базового компоненту дошкільної освіти», програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Мережа груп дошкільного навчального закладу №2: у закладі функціонує 11 груп, з яких 2 – групи раннього віку, 9 – садових груп, в них виховується 306 дітей. 76 дітей пройшли повний курс дошкільної освіти. З вересня 2014 року буде проводитися набір  двох І молодших груп по 20 дітей  в кожній та однієї ІІ молодшої групи для охоплення дітей 4-го року життя дошкільною освітою.

Педагогічними кадрами дитячий садок укомплектовано,  у закладі працює практичний психолог, вчитель-логопед, інструктор з фізкультури, медичне обслуговування здійснює старша медична сестра, помічники вихователів та інший обслуговуючий персонал – 26 чоловік.

     Навчально-виховний процес у закладі забезпечують 25 педагогів:

              - 17 -  вища педагогічна освіта;

             -  8  - середня-спеціальна освіта;

             -  10 - вищу категорію 

             - 1 спеціаліст першої категорії;

             - 2  спеціалісти другої категорії; 

             - 9 педагогів – спеціалісти 9 тарифного розряду;

             - 1 педагог – молодий спеціаліст;

              - 5 педагогів мають звання «вихователь-методист».

Дошкільний заклад працює за обраним гуманітарно-естетичним напрямком. У 2013-2014 навчальному році педагоги закладу розпочали роботу за новою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Колектив дошкільного закладу працює над вирішенням проблемної  теми «Формування конкурентоспроможної особистості у процесі виховання та розвитку дітей шляхом упровадження інноваційних технологій і методик». У закладі діє творча група педагогів з вивчення та впровадження інноваційних технологій та методик у навчально-виховний процес, яка перебуває на ІУ (творчому) етапі вивчення даної  теми, на даному етапі розпочинається активне впровадження досягнень творчої групи у роботу педагогів з дітьми. 

        Упродовж 2013-2014 навчального року  проатестовано 4 педагогічних працівники, курси підвищення кваліфікації пройшли 5 педагогів закладу.

    Методична робота здійснюється згідно структури навчально-виховної та методичної роботи, річного плану навчально-виховної роботи ДНЗ. В закладі упродовж року проведено чотири педагогічні ради. На них обговорено ряд основних питань:

    -    затвердження річного плану роботи на 2013-2014 навчальний рік;

     -   дотримання програмових вимог за освітньою лінією «Особистість   

         дитини». «Фізичний розвиток»;

  • дотримання програмових вимог за освітньою лінією «Гра дитини» Базового компоненту дошкільної освіти
  • атестація педагогічних працівників дошкільного навчального закладу;
  • результати освітньо-виховної роботи за освітньою лінією «Дитина у світі культури». «Музична діяльність»;
  • навчання ХХІ століття: ІКТ – компетентність педагогів;
  • організація роботи закладу на літній оздоровчий період.

         Своїми теоретичними та практичними досягненнями, педагоги мали можливість поділитися з колегами під час засідань методичного об’єднання вихователів закладу, керівником якого є вихователь-методист Марченко В.А. Зокрема проведено засідання:    

  • «Роль ІКТ у підвищенні кваліфікації сучасного педагога».
  • «Такий важкий ранній вік».
  • «Розвиток логіко-математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку».

У підготовці і проведенні методичних об’єднань  брали активну участь члени творчої групи, яка працює над вивченням теми щодо впровадження інноваційних технологій у роботу з дошкільниками.

На базі нашого дошкільного закладу у квітні 2014 року проведено міське методичне об’єднання вихователів, де педагоги Шевчук Л.В. та Пенчук С.П.  презентували свою практичну діяльність. Вихователь Шевчук Л.В. провела інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку, навчання грамоти та ознайомлення з навколишнім «Подорож до королівства «Рік», яке було побудоване у цікавій формі подорожі. Вихователь Пенчук С.П. показала інтегроване заняття з логіко-математичного, мовленнєвого розвитку та навчання грамоти «В гостях у Ріпки». Педагоги нашого закладу поділилися досвідом роботи з колегами щодо формування у дошкільників логіко-математичної компетентності у контексті реалізації Базового компонента дошкільної освіти та щодо організації навчання грамоти з дітьми старшого дошкільного віку. Усі присутні мали можливість перейняти у колег цікавий практичний досвід та теоретичні надбання. 

У 2013-2014 навчальному році педагогічний колектив дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №2 «Веселка» продовжив поглиблену роботу над формуванням духовності та культури поведінки у дітей дошкільного віку. У жовтні проведено ділову гру «Створення відповідного виховного простору як умова ефективного морального розвитку особистості дитини», мета якої проаналізувати виховний простір дошкільного навчального закладу з погляду формування у дітей моральності, визначити конкретні результативні шляхи морального розвитку дитини, спланувати заходи з поліпшення виховного середовища, розробити проект удосконалення виховної практики у дошкільному закладі. Мету проведення ділової гри педагогами досягнуто. У квітні проведено обласний семінар-практикум для методистів районних, міських методичних кабінетів (центрів), які координують питання дошкільної освіти з теми «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку засобами музейної педагогіки, музичного та художньо-прикладного мистецтва». У рамках семінару педагогічні працівники дошкільного навчального закладу презентували свою діяльність з питань духовно-морального виховання дошкільнят. До уваги гостей у нашому дошкільному навчальному закладі було представлено музичну розвагу за участю дітей середньої групи «Все починається з сім’ї» (вихователь Гуц Людмила Дмитрівна). Також презентовано роботу закладу з питань духовно-морального виховання дошкільників засобами музичного мистецтва. 

У ДНЗ створені умови щодо підвищення самоосвіти педагогів. Методичний кабінет закладу забезпечує їх необхідною науковою, методичною літературою та періодикою. Методистом Карпишиною Н.В. надаються кваліфіковані консультації з питань навчання і виховання дітей дошкільного віку. На допомогу вихователям організовуються виставки методичної літератури відповідно до плану роботи. Створено картотеку портфоліо педагогів закладу та картотеку інноваційних технологій і методик у дошкільній освіті. 

Усі педагоги закладу прагнуть реалізувати головні гуманістичні ідеї  програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», створивши для дітей такий розвивальний простір, в якому їм цікаво, радісно, комфортно, де вони можуть розвивати власні здібності й відчувати себе потрібними, де в центрі уваги – кожна особистість.

 Велика увага у роботі закладу приділяється наступності дошкільної  та початкової освіти. Згідно угоди про співпрацю у червні дошкільники ознайомляться з приміщенням школи, оглянуть класні кімнати, їдальню, спортивну залу, бібліотеку, познайомляться із вчителями, побувають на першому уроці.  

 Велику увагу колектив дошкільного закладу приділяє формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Здійснюється постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.

З метою розвитку у дітей свідомого ставлення до фізичних вправ, прагнення зробити своє тіло гарним, сильним, спритним, витривалим, згідно вимог програми    розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» у закладі щоденно проводяться заняття з фізичної культури, щомісяця - спортивні розваги,  Дні здоров’я, щоквартально - спортивні свята. Педагогами враховується стан здоров’я дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму упродовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.

В рамках фізкультурно-оздоровчої  роботи з дітьми дошкільного віку  та з нагоди дня захисту дітей 27 травня між вихованцями середніх груп дошкільних закладів міста були проведені спортивні змагання з використанням різноманітних  естафет. Команди обох закладів були спритними, наполегливими та витривалими. Інструктором з фізкультури дошкільного закладу вдало підібрано естафети, які подобались учасникам та повністю задовільняли потребу у руховій активності дітей. На позитивному емоційному фоні процес формування рухових умінь і навичок відбувався швидше та ефективніше, тому ведучими спортивних змагань були два веселих клоуни, присутність яких налаштувала дошкільників на позитив та створила дружелюбну атмосферу, жартівливий настрій. Вихованці обох закладів  виявилися однаково активниими та вправними, тому авторитетне журі у складі методиста відділу освіти виконкому Острозької міської ради Слободян Т.О. та начальник відділу з питань сім'ї, молоді та спорту Острозького міськвиконкому Волянюк І.Д.  вирішило, що «перемогла дружба». Усі учасники змагань отримали смачні призи.

Дошкільний навчальний заклад є опорним у місті з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності. Двічі на рік проводяться тижні знань з основ безпеки життєдіяльності дитини з метою закріплення у дітей уявлень про можливі небезпечні ситуації природного, біологічного, техногенного, медичного характеру та відпрацювання стереотипів поведінки дошкільників в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій. Відповідно до теми кожного дня з дітьми усіх вікових груп проводяться заняття, бесіди, спостереження, екскурсії вулицями міста, до пожежної частини; сюжетно-рольові ігри «Сім’я», «Швидка допомога», «Водії», «Пожежники» та ін.; дидактичні ігри «Що для чого?», «Горить-не горить?», «На нашій вулиці» , рухливі ігри та драматизації казок. Проводяться тренування щодо правильної поведінки під час екстремальних ситуацій. В батьківських куточках подається інформація щодо безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку.

 З метою зниження захворюваності дітей велике значення приділяється загартуванню в умовах дошкільного закладу та сім’ї. Проводяться оздоровчі заходи щодо попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності. Дані питання розглядалися під час проведення консультацій для вихователів, загальних батьківських зборах, виробничих нарадах, тощо.     

 З метою своєчасного виявлення обдарованості, розвитку природних задатків дитини, загальних і спеціальних здібностей, активізації дитячої творчості працюють гуртки:

 «Пізнайко»- гурток розвиваючого навчання, керівник Міньова В.Л.;  

 «Школа шляхетності» - гурток духовно-морального виховання, керівник  

                                          Мосніцька А.М.;

 «Колобок» - гурток драматизації, керівник Гук В.В.;

«Веселочка» - хореографічний гурток,  керівник Коваль І.М.;

 «Дзвіночок» - вокальний гурток, керівник Гроголь А.О.;

  художня студія – керівник Корнійчук Т.В.

         У нашому закладі проводяться заняття з іноземної мови, які віднесені до варіативного компоненту Державного стандарту дошкільної освіти.  Діти середніх та старших  груп закладу отримують знання з англійської мови. Вихователь Демчевська І.В. використовує у своїй роботі методику навчання англійської мови Т.Шкваріної. В роботі з дітьми враховує анатомо-фізіологічні та психічні особливості дітей, що є запорукою успішного оволодіння малятами іноземної мови.  Її заняття проходять на високому рівні, діти мають достатній рівень умінь та навичок  з предмета.

З дітьми, які мають вади мовлення постійно працює вчитель-логопед. Робота спеціаліста дає гарні результати, на кінець дошкільного віку якісно покращується мовлення у 85 % дітей.

        Упродовж поточного навчального року забезпечено виконання різних форм методичної роботи: методичне об’єднання, творчі групи,  педагогічні години, години роздумів та обговорення актуальних питань за статтями фахових видань, консультації педагогам з питань навчання та виховання дітей дошкільного віку. Практикуються форми інтерактивної роботи з педагогами. Так у жовтні 2013 року проведено майстер-клас для педагогів щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій у роботі з дошкільниками «Створюємо мультимедійну презентацію: крок за кроком» та у грудні проведено педагогічний ринг «Мандрівка ІКТ-країною», на якому вихователі поглиблювали знання про загальні принципи роботи комп’ютера, способи передачі інформації, основні ІКТ-поняття, удосконалювали педагогічну компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій.  У квітні поточного року проводився «Круглий стіл» з теми «Переваги та недоліки програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», на засіданні якого  вихователі обмінялися думками щодо відповідності програми сучасним вимогам дошкільної освіти. Упродовж року проводяться семінари, семінари-практикуми для вихователів, участь в яких дає змогу педагогам оволодіти новими знаннями, розширити кругозір, обговорити з колегами актуальні питання щодо виховання та навчання дітей, виявити творчу активність та ініціативність. У лютому 2013 року було проведено семінар-практикум для вихователів на тему: «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності», на засіданні якого педагоги ознайомилися з основними засобами патріотичного виховання дошкільників, формами організації освітньої діяльності з даної теми. У січні 2014 року проведено семінар «Профілактика жорстокого поводження з дітьми».

Практичним психологом Олішевською О.В. проведені психологічні заняття з елементами тренінгу для педагогів: «Управління конфліктами», «Фактори управління стресом», заняття з елементами тренінгу для батьків майбутніх першокласників: «Індивідуальна готовність дитини до навчання в школі з шести років». Оксаною Валеріївною систематично проводиться консультування педагогів закладу та батьків з питань ефективного виховного впливу на дітей різного віку з метою виховання гармонійно розвиненої особистості.

У закладі постійно діє «Школа адаптації молодих педагогів», де молоді спеціалісти отримували кваліфіковану допомогу з питань організації та проведення навчально-виховного процесу, відвідували майстер-класи досвідчених вихователів, на яких могли почерпнути для себе багато нового та цікавого, перейняти досвід старших педагогів. 

Для дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади організовано роботу консультативного центру. Основна мета - допомогти батькам грамотно оцінити розвиток дитини з урахуванням вікових особливостей і норм, надати необхідні рекомендації. У консультативному центрі батьки мають змогу отримати відповіді на свої запитання, розвіяти тривоги і сумніви, впевнитися у правильності своїх виховних дій або, зрозумівши їх хибність, скоригувати виховний процес у сім'ї. До роботи консультативного центру залучено працівників закладу:  практичного психолога, вихователя-методиста, старшу медичну сестру, вихователів, музичного керівника, інструктора з фізкультури, вчителя-логопеда.     

    Випускники нашого дошкільного закладу мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову), так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі, що було виявлено за результатами контрольних занять по різних розділах програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», державних тестів по виявленню індивідуального рівня фізичної підготовленості до навчання в школі, проведення тестувань на рівень готовності навчання в школі з шести років за методикою Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Обухівської А.Г., практичним психологом закладу     Олішевською О.В., та перевіркою згідно річного плану навчально-виховної  роботи «Готовність дітей шостого року життя до навчання в школі».

          Важливою складовою навчально-виховного закладу освіти є організація роботи з батьками. Вихователі вікових груп упродовж року планували і проводили з батьками своїх вихованців бесіди, консультації, надавали  кваліфіковані поради щодо виховання та навчання дітей. Залучали батьків до проведення музичних і спортивних свят, відкритих переглядів занять, до оформлення групових кімнат.

Приємно відмітити, що батьки усіх вікових груп разом зі своїми дітьми  приймали активну участь у конкурсах,  які проводилися напередодні новорічних та великодніх свят.

 Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу ясла-садок №2 «Веселка» і надалі буде спрямовувати свою діяльність на забезпечення виконання державних Програм та забезпечення належного рівня організації навчально-виховного процесу.   

На харчування дітей у 2014 році станом на 01.06 2014 року виділено 145,806 тис. грн. бюджетних коштів та коштів спец рахунку ( батьківська плата).

Велика увага приділяється організації правильного харчування дітей раннього та дошкільного віку, забезпеченню асортиментів продуктів відповідно до перспективного меню, технології та якості приготування страв, організації харчування в групах. Дітям пропонується 3-х разове харчування, щодня ведеться аналіз харчування, а в кінці тижня дієтсестрою закладу проводиться корекція харчування з метою його покращення.    

                   Відповідно до Інструкції про харчування дітей у ДНЗ здійснюється контроль щодо збалансованого харчування дітей, необхідного для їх нормального росту та розвитку. Виконання норм харчування у закладі в середньому становить 75-80%, що не є нормою. Невиконання норм зумовлене ростом цін на продукти харчування упродовж року та дефіцитом бюджетних коштів.

У закладі проводиться робота по оздоровленню дітей в літній оздоровчий період. Діти отримують збагачене харчування шляхом збільшення норм харчування на 10% та вітамінами. Літнім відпочинком та оздоровленням планується охопити 90 % усіх дітей закладу.    

Як завідувач ДНЗ забезпечую роботу медичного обслуговування та проведення лікувально-профілактичних заходів в дошкільному закладі  згідно із “Порядком медичного обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі” затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 826 від 14.06.2002 року.  Здійснюється медичне обслуговування старшою медичною сестрою Драчук І.Б., та медичною сестрою Козлинець В.Ю., за закладом закріплений дільничний  дитячий лікар. Медичні працівники закладу упродовж року проводять навчання серед працівників та батьків з питань профілактики дитячих інфекційних захворювань, вірусних гепатитів, туберкульозу та кишкових інфекцій, профілактичних щеплень серед дітей.        Певною проблемою залишається виконання профілактичних щеплень. Згідно календаря профілактичних щеплень в Україні затвердженого наказом МОЗ України від 19.05.2011р. №296 до закладу приймаються діти з рядом зроблених щеплень. Проте ряд дітей з певними протипоказами дані щеплення не мають, відповідно вони мають бути зроблені в термін на який перенесено, тоді не виникатиме проблем з відвідуванням дитини дошкільного закладу, оскільки працівниками санітарної служби проводиться контроль за проведенням щеплень дітей, які відвідують заклад і даються приписи щодо відсторонення дітей від навчально-виховного процесу.

Трапляються ситуації коли під час прийому дитини до дошкільного навчального закладу батьки надають працівникам неповну інформацію про наявні в дитини захворювання. Утім, така необізнаність вихователів і медичних працівників, як приміром про алергічні реакції дитини, може призвести до непередбачуваних наслідків. Відповідно до п.30 Положення про дошкільний навчальний заклад та п.2 Порядку медичного обслуговування дітей у ДНЗ відповідальність за здоров’я дітей несуть медичні працівники та вихователі на період перебування дитини в закладі. Проте слід відзначити, що у ст.18 Конвенції про права дитини від 20.11.1989 встановлено, що батьки або у відповідних випадках законні опікуни несуть основну відповідальність за виховання і розвиток дитини, у ст..150 Сімейного кодексу зазначено, що батьки зобов’язані піклуватися про здоров’я дитини, а згідно з частинами 2 та 4 ст.155 СК батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини, а ухилення батьків від виконання батьківських обов'язків  є підставою для покладення на них відповідальності, встановленою законом. Отже укриття або надання неповної недостовірної інформації про стан здоров’я дитини може бути розцінене як невиконання батьками своїх обов'язків.

Впродовж 2013-2014 навчального року частково була поповнена матеріально-технічна база ДНЗ та проведені ремонтні роботи, на що витрачено  54 тис.748 грн. батьківських коштів, що на 9 тис. грн. більше ніж у минулому році, 3 тис. 860 грн. бюджетних коштів на придбання холодильника для зберігання денної норми продуктів харчування.

Адміністрацією закладу, педагогічним та батьківським колективами проводиться систематична робота щодо поповнення матеріально-технічної бази дошкільного закладу. Батьківським комітетом дошкільного навчального закладу придбано у вікові групи радіоприймачі із флешами у кількості 4 штук на суму 659 грн.,  роутер та принтер у методичний кабінет закладу, на що батьківським комітетом закладу виділено 2тис.грн.  Придбано новорічні прикраси для оздоблення коридорів та вікових груп на суму 485 грн., у дві вікові групи  батьківськими комітетами придбано пилососи, на що виділено 1475 грн., поповнено аптечку медичного кабінету та вікових груп на суму 1426 грн., проводився  ремонт та заправка ксероксу на суму 214 грн., поновлено посуд у вікових групах на суму 3тис.461 грн.       

          Групові кімнати поповнено  новими іграшками та іграшковими меблями на суму 1811 грн. за рахунок спонсорської допомоги батьків та батьківського комітету дошкільного закладу придбано канцтовари на суму 1647 грн. Поновлено тюлеві гардини в п’яти  вікових групах  та ламбрекени у одній віковій групі та на коридорах першого та другого поверхів на суму 3тис. 410грн.          Батьківським комітетом закладу поновлено килимове покриття у трьох групах на суму 1тис. 410 грн. та на коридорі другого поверху, на що затрачено 1 тис. 600 грн. У І молодшій групі №1 батьківським комітетом придбано постільну білизну на суму 2тис.800грн. та п’ять комплектів на що затрачено 825 грн. Батьківським комітетом середньої групи №2 придбано у вікову групу чотири шафи з висувними ящиками для іграшок та дві шафи для дидактичних посібників на загальну суму 2тис.550 грн.

На виконання санітарно-гігієнічних вимог у заклад було придбано миючі дезинфікуючі  засоби, пральний порошок для прання білизни на що були виділені кошти батьківським комітетом в сумі 3 тис. 655 грн.

Для покращення методичної роботи в закладі, розвитку дітей, поповнено методичний кабінет та вікові групи посібниками, дидактичними матеріалами, на що використано 3тис.250 грн., для роботи з дітьми у вікових групах закуплена художня література, дидактичні ігри на суму 2210 грн. батьківських коштів. У чотирьох вікових групах придбано магнітні дошки на загальну суму 2тис. 225 грн.

Для проведення ремонтних робіт у вікових групах, на харчоблоці, коридорах та інших приміщеннях дошкільного закладу придбано фарби, вапно, шпалери, водоемульсійну фарбу, пензлики, щітки, цемент, цвяхи, електролампочки, на що використано 17тис. 988 грн. батьківськими комітетами груп.  

Розпочато роботу щодо  облаштування майданчиків для прогулянок дітей. Зокрема батьківським комітетом дошкільного закладу зібрано кошти для придбання балансирів, пісочниць . На майданчиках вкопані колеса, які використовуються для організації рухливих ігор, фізкультурних занять на повітрі та як естетичне оформлення прогулянкових майданчиків.

         Проте існує ряд проблем, що потребують вирішення:

  • облаштування водовідливів на приміщення закладу;
  • придбання меблів (стільчиків, столів);
  •  залишається проблемою завершення заміни вікон та балконних дверей у частині закладу ;
  • ремонт системи каналізації дошкільного закладу;  

         Я, як керівник ДНЗ №2 «Веселка», і надалі буду робити все що залежить від мене для забезпечення належних умов життя і виховання дітей, які відвідують заклад, для підтримання належного іміджу  та збільшення потенційних можливостей.

 

Переглядів: 584 | Додав: veselka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: